Tuis > Uncategorized > My eerste nadenke oor die hele WhatsApp / Facebook gedoente.

My eerste nadenke oor die hele WhatsApp / Facebook gedoente.

Ek is nie iemand wat my veel steur aan samesweringsteorieë ens nie. Ek probeer altyd die positiewe en hoopvolle in alles en almal raak te sien (ek sukkel ook maar soms daarmee). En as ek nie daarin slag om hoopvol na iets te kyk nie, probeer ek soveel moontlik lees en nadink daaroor. Soms moet ons maar net ons gesonde verstand gebruik en probeer om te kyk watter voordele daar in ʼn saak is en hoe om jou risiko te beperk. Ek is ook ten volle bewus dat die meeste van my persoonlike inligting deur die kuberruim maklik op te spoor is. Dit is egter belangrik om nie met oogklappe deur die internet-wêreld te stap nie, want daar is baie skurke wat heeltyd rondloop om te kyk wat hulle van jou kan vat as jy nie kyk nie.

Eers oor Facebook: Ek geniet facebook deur die jare oor ʼn paar redes: Dit het my in staat gestel om sosiaal met verskillende mense kontak te maak en doen dit steeds. Ek het nuwe mense leer ken maar heelwat ouer vriende wat deur die jare weggeraak het weer gevind. Ek word deur facebook aan baie interessante dinge en mense blootgestel. Ek kan self hier en daar ʼn mening lug – soos hierdie meningstuk van my. Daar is baie strooi op facebook, maar ek is darem groot genoeg om te onderskei wat belangrik is of nie.

Facebook se waarde is daarin dat ek foto’s deel, menings deel, grappe deel en soms ʼn irritasie of opgewondenheid deel. Om met mense kontak te maak en ʼn facebook netwerk op te bou is nie te versmaai nie. So -om op te som – Ek geniet facebook.

Om facebook te geniet en die positiewe daar uit haal, het ek geleer om my risiko te beperk. Ek het die volgende maatreël vir myself gestel: * Facebook het nie my selnommer nie, slegs een epos adres * Ek sal nooit privaatinligting wat nie in die openbaar bekend is sommer op facebook plaas nie. * Ek blaker nie my reisplanne en datums in detail daarop uit nie. * Ek sit nie my woonadres daarop nie (hoewel baie van die inligting nie moeilik bekombaar is sies- * Ek probeer my risiko van spammers beperk deur nie toe te laat dat enigiemand my vriende kan sien nie. Het lank reeds die Messenger funksie ignoreer want jy kan dit nie meer afskakel nie. * Niemand anders kan op my tydlyn enigiets skryf sonder my toestemming nie * Ek kliek nie sommer op advertensies op facebook nie en moedig ook nie  negatiewe nuus aan nie. *Ek mors ook nie my tyd deur ure met mense in sinlose argumente betrokke te raak nie. So met die maatreëls in gedagte – geniet ek facebook.

Ek het verlede jaar die film “the social dillemma” op Netflix gekyk en die gevaar en skrikwekkende impak wat facebook op my denke en leefstyl kan hê besef. Met dit heeltyd in gedagte wil ek facebook gebruik. In die fliek het ek ook bewus geword dat Amerika besig is met wetgewing om sosiale media te probeer beperk ook die inligting wat hulle van mense versamel en die gebruik daarvan.

Wat van WhattApp?  Ek het dit nog altyd as ʼn suiwer kommunikasiemiddel gebruik. Hierop het ek vriendegroepe en werksgroepe wat maklik kommunikeer, persoonlike blits boodskappe vir my gesin en vriende gestuur. Ja ek het soms self rekening en bankstate daarmee aangestuur omdat ek nog heeltyd die versekering gehad het dat die inhoud gekodeer is. Dis ook lekker om hier die daar ʼn videoclip wat snaaks of ernstig is vir my persoonlike kringetjie aan te stuur. Ek gebruik dit dus anders as facebook. Ek het niks om weg te steek nie en is nog nooit uitermatig oor enigiets  bekommerd nie.  

Daar is iets wat my nou begin pla en dit is vir my skokkend dat ek nie voorheen meer versigtig was nie. Hoekom is daar wetgewing waaraan facebook en Whattapp en alle ander openbare instansies aan moet voldoen? Die wetgewing is daar om persoonlike inligting te beskerm omdat dit misbruik kan word en kan hand uitruk. As WhatsApp tot nou toe nie aan daardie wetgewing voldoen het nie en nou gedwing word om daaraan te voldoen – moet mos rooi ligte laat aangaan.  Dit is nie die advertensies wat my pla nie (dis die prys van die gratis gebruik van die media) . Hulle hou jou internet bewegings al lank dop en die sisteem is so geprogrammeer  om jou te voer met die advertensies en videoclips wat hulle graag wil hê jy na moet kyk. Ek dink aan die nuwe dinge waaraan ek nog nie gedink het nie. Hoekom wil hulle my WhattApp inligting met facebook deel?  Gaan dit word soos Messenger (van facebook) – omdat hulle gesien het,  Messenger werk nie goed nie? Gaan my kontakte –se inligting,  wat ek nog altyd teen die openbare facebook probeer beskerm het- steeds beskermd wees? Daar is tog verskil aan die inligting wat ek op WhatsApp beskikbaar stel  en dit wat ek op facebook gebruik. Wie weet? Ek is die laaste een wat wil weghardloop met iets , maar het ook ʼn verantwoordelikheid om goed oor dinge na te dink. Ek besef ook dat ons soms te vinnig dinge aflag, sonder om goed daaroor te dink!

As ek willens en wetens toestemming gee dat my inligting gebruik kan word waar die wetgewing my teen wou beskerm – wil ek graag twee keer dink. Ek wil ook weer gaan dink aan al ander die kere op internet waar ek net “agree” gesê het om iets verby te kry.

So wat ek gaan doen weet ek nog nie – Maar ek is bly dat ek ten minste met al die bohaai kans gegun is om weer na te dink wat ek met die sosiale media wil deel, want almal daarbuite se motiewe is nie bloot advertensies nie.

Mooi loop

KategoriëUncategorized Sleutelwoorde:
  1. Geen kommentare sover.
  1. No trackbacks yet.

Lewer kommentaar